nani

Alla inlägg den 24 oktober 2009

Av Maria - 24 oktober 2009 21:14

  

Nu har jag suttit och inte gjort någonting. Jag har haft tråkigt. Eller som min pappa säger; jag tycker att det är kul att ha tråkigt. Fast då har man ju inte tråkigt, om man tycker det är kul. Eh, jaja.

Jag har lånat massa Robert Gustavssonfilmer, som jag tänkte kolla igenom. Om jag orkar. Jag har tråkigt, men jag orkar ändå inte göra någonting.

Och gör jag ingenting, börjar jag tänka på saker. Så som... Hur kom man på tandkrämen, egentligen? Man tänkte väl först typ "oj, värst vad mycket hål jag har i tänderna. Om jag borstar bort snusket på dem kanske hålen försvinner" men hur kom man på att flour var det som höll hålen borta? Kanske man provade med andra saker först? Typ; "Näe, socker funkar inte att borsta tänderna med. Men morötter är ju nyttigt, det kanske man ska prova på?"

Det är konstigt det där tycker jag. Att folk kan komma på saker över huvudtaget.

I nian skulle alla komma på en uppfinning till no:n. Jag var med en klasskompis, vi orkade inte hitta på något själva.

Efter ett långt tag kom vi på att om man kanske kunde komma på något i stil som att kunna knäppa fast vantarna i mössan - man värmer öronen och slipper ha vantarna i fickan om man inte vill ha dom på händerna.

Prototypen blev självklart asful; man ville ju inte offra sin egen snyggmössa. Haha, vilka tider.


Nu kom jag förresten på att förut fanns det inte ens flour i tandkräm, förresten. Så, hur tänkte man då, hur kom man då på att man måste ha flourtanter som ser till att man sköljer med flour..? Hmmm....


XOXO Maria

Av Maria - 24 oktober 2009 17:57

Hah, jag har gjort en fanbild till världens sötaste lärare! :D

  

Är den inte säxy? ;) Görgen och jag ska gifta oss. Snart. Någongång.

Nu blev alla avundsjuka på oss, men så är det! :D


XOXO Maria & Görgen

Av Maria - 24 oktober 2009 12:31

Haha, jag kan bara inte få ur hår ur hjärnan. Långt hår. På huvudet, alltså. ;)

Såhär ungefär skulle det se ut:

  

Haha, jag har paintskillz också! :D

Neeej, men najs...


Just nu lyssnar jag på spotifyyyy, Min sång - Mimikry. Den är fett bra, längesen jag lyssnade på den faktiskt.

Idag vet jag inte vad jag ska göra, jag ska nog bara chilla idag med. Kanske jag sticker ut ikväll eller något.

Och imorgon går det ju knappt några bussar, jag hatar söndagar! Menmen, det blir ju ändå lov efter det, då kan jag åka hur mycket buss jag vill! :D Najs!


XOXO Maria

Av Maria - 24 oktober 2009 00:05

I julklapp vill jag verkligen ha löshår! Jag tänker inte be om något annat, för det har jag bestämt! Jag har hittat svart, äkta hårträns på http://www.rapunzelofsweden.se för omkring en tusenlapp, beroende på hur långt man vill att det ska vara. Just det här är 50 cm och kostar 790 kr:

  


Det finns ju flera sätt att sätta in löshåret på; lim, clips, microringar eller sy in tränset på en inbakad fläta.

I mitt fall är det nog lättast med clips. Helst vill jag limma, men det är något jag vill ha professionell hjälp med, och det kostar säkert för mycket tyvärr.

Men i alla fall; jag har bestämt mig!


Nu får man bara hoppas att det inte blir en såndär jul man önskar sig något, man väntar och längtar, och sen när det stora dagen är inne får man... En bok. En almenacka. Kanske ett par strumpor.

Inte kul.

Usch.


XOXO Maria

Av Maria - 24 oktober 2009 00:01

Kollakollakolla vad jag hittade!

    

Är de inte söta? Hittade dem på http://www.stropp.se . Det fanns inte så mycket mer som var i min smak där, om jag ska säga så, de har inte stort sortiment alls, men; kollakollakolla! :D

Jättegulligt, inte sant?


XOXO Maria

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Maria, 16, lite korkad varelse med vardagliga äventyr och drömmar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Gästbok

Omröstning

Vad tycker du om bloggen so far? :D
 Asbra!
 Bra!
 Sådär!
 Njaeeh!
 Dålig!
 Suger!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Core fashion for action people


Ovido - Quiz & Flashcards