nani

Alla inlägg under oktober 2009

Av Maria - 2 oktober 2009 22:27

Jaha, nu har kompisarna drattat hemåt och det är tomt i lägenheten. De andra små inneboende är på sina egna håll, och den enda som håller mig sällskap är katten. Men inte är han något särskilt bra sällskap, eftersom jag inte hittar honom. Han har säkert gosat in sig i en skitig gammal strumpa jag har längst in under sängen och snarkar nöjt för sig själv. För han snarkar verkligen. Hela tiden. Ibland låter det bara när han andas. Men så är det med perserkatter, deras nosar är ju så ihoppressade.

Jag har tänkt på en sak; min katt är en väldigt söt katt, men HUR skulle han se ut som människa? Vitt, tjockt hår som står rakt ut, två stora gröna ögon som skelar åt varsitt håll, och en liten, ihoptryckt liten ful näsa. Och skulle han prata, skulle det vara tyst, men ändå på en ganska gäll tonart. Jag tror inte jag skulle tycka han var särskilt... Vacker. Om man kan säga så. 

"Mjäääääääääh... Äää. Äää. Määä. Ää. Ä." Brukar det låta när han jamar. Han sitter och stirrar med sina stora gröna ögon, ena tittar på mig och andra vandrar bortåt tjottahejti. Munnen stänger han inte mellan sina halvkvävda ljud, utan han sitter som ett litet. Tja, cp. Han är väldigt söt ändå, min cp-katt. Han gör sig väldigt bra på bilder, min lilla bebis, jag borde ladda upp en bild så man får se :)

Men när man en varm tidig sommarlovsmorgon klockan 05.12 vaknar av att katten krafsar på väggen och jamar ovanligt högt, DÅ, är han inte söt.


Nej, nog om han. Det är ju ändå MIG som är viktigast. Eller. Nja. Jag vet inte. Jag bjuder ändå på en bild på mig. För som man säger; en bild säger mer än flera ord. 100 ord. Eller var det kanske 1000?

  


XOXO Maria

Av Maria - 2 oktober 2009 15:26

Hej på er!

Nu sitter jag med bebisarna B och N. Vi har druckit te och nu lyssnar vi lite på musik. :)

Bästis B är emot bloggande, men det skiter vi i. :) Idag slutade jag tidigt från skolan, skönt. Det ska bli mysigt med helg, jag ska vara med en massa kompisar, vilket man alltid ser fram emot. Jag och bästis B ska se på Lejonkungen 3, en film som hon och jag inte har sett. Och vi som är disneyprinsessor båda två! Vi är helt galna i disneyfilmer, men ändå har vi inte sett den. Vi visste inte ens om att den fanns. Skandal!

En film vi inte heller har sett är Bambi. Alltså, Bambi är ju en klassiker, så varför har inte vi sett den för? :o Vi måste se den också. Men den verkar vara sorglig. Jag grinar jämt åt sorgliga saker. Men. Det är väl inte konstigt kanske?

Jaja, nu ska vi göra något. Dvs sitta här och stirra. Men det är kul det med :)


XOXO Maria

Av Maria - 1 oktober 2009 23:34


Yes! Det är inte långt kvar tills körkortstime för mig. Eller. Jo, det är det, jag bara ljuger för dig nu. Men ändå. Jag har inte hunnit köra mycket eller vidare fort. Haha, första gången jag körde tyckte jag att det gick så fort så fort. Vinden ven utanför bilen och allting var nästan suddigt. Eller. tja, verkligheten var mer så att jag kröp fram i 5 km i timmen, jag hade inte några glasögon på mig. Eh, vilket jag måste ha, men jag klarar mig utan dom annars. Men de är coola. Glasögonormar ÄR coola. Eller tja. Nej, men dom är söta. På ett nördigt sätt :)

Men i alla fall, det blev lite off-topic där ett tag. Fastän det är ungefär två år kvar börjar jag redan oroa mig för teoriprovet. Det verkar svårt, med alla skyltar och skit man ska kunna.

Kan det inte vara lite hastighetsbegränsningar här och där och that's it? Vad tycker ni? Vi tutar och kör på det tycker jag i alla fall :)

Jag ska i alla fall träna lite till körkortet redan nu, gör det ni också; http://www.korkortsfragor.se/ :)


XOXO Maria

Av Maria - 1 oktober 2009 22:06

Första blogginlägget. Första någonsin. För jag är lite sen att hänga på trender. Det har jag nog alltid varit tror jag.

När alla hade det här "hippiebandet" i håret, tyckte jag att det var fult som stryk.

Nu har jag nio stycken.

Sånna här skärp man kan ha sittandes högt uppe, jag menar; TÄNK om man hade hängtuttar som hängde över dom? Eeeewwwww! :S

Nu ÄLSKAR jag dom fullständigt! Eller tja, inte på dom med hängtuttar. Men jag har faktiskt inte sett någon som haft så. Thank god för bh:ar säger jag bara! :D

Men tja, byxor som är extremt höga i midjan förstår jag mig inte på än. Särskilt inte dom som är höga i midjan och inte har några bakfickor. Alltså. Stjärten blir avlång och bred, det ser inte ens snyggt ut med liten stjärt, hur ska det DÅ inte se ut på MIN? xD Haha, skrattretande. Men det kanske kommer; jag kanske gillar dom senare, vem vet?

Det här med harlemsbyxor tycker jag också är lite.. Konstigt. Jag menar; det ser ju ut som att man har en blöja under, eller att man helt enkelt har bajsat på sig! Obekväma verkar de också vara. Men man vet ju aldrig. Jag har en kompis som brukar ha sånna på idrotten, och tja, hon klagar inte i alla fall.

Men; nu är det ju inte så att jag är en såndär som är helt emot mode; tvärtom! :D Jag älskar det. Men jag tycker inte om folk som går i samma kläder, näe, man ska ha på sig det man tycker är snyggt och man ska inte ta på sig något man tycker är fult bara för att alla andra har det.

Jaja, ha på er det ni vill. Bara inte jag tycker det är fult ;)


XOXO Maria


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Maria, 16, lite korkad varelse med vardagliga äventyr och drömmar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Gästbok

Omröstning

Vad tycker du om bloggen so far? :D
 Asbra!
 Bra!
 Sådär!
 Njaeeh!
 Dålig!
 Suger!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Core fashion for action people


Ovido - Quiz & Flashcards