nani

Alla inlägg under oktober 2009

Av Maria - 24 oktober 2009 00:01

Kollakollakolla vad jag hittade!

    

Är de inte söta? Hittade dem på http://www.stropp.se . Det fanns inte så mycket mer som var i min smak där, om jag ska säga så, de har inte stort sortiment alls, men; kollakollakolla! :D

Jättegulligt, inte sant?


XOXO Maria

Av Maria - 23 oktober 2009 22:39

  

Aaaaaw, är den inte söt? :D När jag praoade i nian (eller kanske det var åttan) så var jag på ett sånt här.. Inte hunddagis, eftersom dom hundarna går hem på kvällen, utan där man lämnar sin hund när man tex ska på en resa någon vecka eller så.

I alla fall så fanns där alla möjliga djur, för det var på en privat gård, och där födde ägaren till allt upp sånna här små rackare.

Gud, vad jag vill ha en sådan liten hund. Cavalier King Charles Spaniel. Haha, palla ett sånt där långt namn.

Tyvärr har priserna gått upp för hundar de senaste åren. När jag var åtta, och jag köpte (dvs mamma) en Engelsk cockerspaniel, kostade han bara 7.000 Renrasig, utställningsbar. Nu får man betala dubbla priset typ!

Därför, när jag skaffar hund, ska jag nog skaffa mig en blandras av något slag.

Bara det är en liten hund, i alla fall mellanstor. Det går ju inte att ha en för stor hund i en lägenhet, tyvärr. Annars skulle jag vilja ha en labrador, golden eller kanske en såndär s:t bernhardshund. :)

Haha, jag är verkligen en hundfantast. Jag har ju en vovvi, Anton the tax, men han bor hos min pappa, som jag inte alltid är hos, så man träffar ju inte honom så ofta. Men näe, jag ska samla ihop penkisar till en litenliten såndär, det har jag lovat mig själv!


XOXO Maria

Av Maria - 23 oktober 2009 22:16

HAHAHAHAHAHA, KOLLA VAD JAG HITTADE xDDDD

  

Bilden är sné, på något märkligt vis kunde jag inte vrida den. Men. ÄNDÅ! xD

Haha, från förra julen; julpappa i sin julhawaiiskjorta med mitt jultomteluvediadem. Haha! Jättesnüggt, det var högsta modet det året. Om ni inte kommer ihåg det?

  

Hittade den här också, Åsa, min no-lärare från skolavslutningen. Aww, jättesöt i sin kulldräkt! Saknar skolan, eller faktiskt mest lärarna, inte folket som gick där.

Men skolan jag går i nu är också massa braaa, mysigaste folket ever!!

  

Hittade en bild från i somras på min beeebiii :D Självklart har hon på sig mina brillz och är cool i dom!

Jag saknar sommaren, nu framför oss har vi ju bara ett helt halvår av mörker. Mjusch! :<

  

Sen hittade jag ett kort på den här fluffblonda saken, kortet här är också taget från i somras. Min lilla Äväääh :D

Saknar henne massamassa, men vi ska träffas under lovet har vi bestämt. Skojs!


Jag har bestämt att jag ska vara uppe länge idag för att fira att det är helg plus lov, men jag tror att jag kommer bryta det löftet och gå och lägga mig snart. Jag är ju så trött! :o


XOXO Maria

Av Maria - 23 oktober 2009 16:01

Nu är det fredagsmys, om det så är det sista jag gör...

Haha, äntligen fredag! Och lov hela nästa vecka! NAAAAJS!! :D :D

Idag hade jag redovisning på historia filmen, haha, det blev succé! :D Alla skrattade, men självklart skrattade jag mest. En ny stor skrattvåg kom när jag kom in i bild. Självklart, man skrattar ju nästan åt mig annars också. Haha xD

Jag lekte lite i photoshop förresten. Märk väl att det här INTE är något seriöst, och att jag SUGER i att redigera. Menmen, det är kul i alla fall!

  

Haha, orginalbilden finns i tidigare inlägg.

  

Jag och Emma i dom där coola 3D-glasögonen i sthlm. Syns inte så mycket redigering här, men jag älskar bilden ändå! :D

  

Jag BÖJER mig ner, så tro inte att jag är en sådär 1.20 nu. :<

  

Haha, jag och Emma skulle göra en cool "hej-vi-gör-pussmuns-bild" men Linnea kom och tryckte mitt huvud mot Emmas (man ser hennes hand där till och med xD) och det blev istället en pussbild. Men vaaaackert ändå! :D


Aja. Jag kunde inte redigera mer, var på min brorsas dator och batteriet i kameran gick slut, så det sket sig. :P

I helgen tror jag inte att jag ska göra något särskilt faktiskt. Ska bara ta det lugnt och mysa med katten.

Sen, i veckan, ska jag nog leka med massa folk :D

Så man får höra av sig om man vill vara med mig. ;) .. Om man är min kompis, dvs.


Nu, till sist, bjuder jag på en osminkad jag. Haha, första gången jag inte orkade sminka mig till skolan. Men jag var trött, hungrig och ville för första gången i mitt liv äta frukost istället för att fixa mig.

  

Och ja, bilden ser konstig ut eftersom jag sitter ner, tröjan har råkat få lite streck på sig plus att den är lite genomskinlig. :P


XOXO Maria

Av Maria - 22 oktober 2009 20:01

  

Haha, jag inleder med en barbieemoridtjejsbild, jag hade lite tråkigt i somras när jag var med Bex hos min pappa, jag hittade en gammal barbie, en gammal penna och en kajal, så... Ja, så här kul kan man ha! :D

Haha, nejmen ja. Jag upptäckte att jag fick mens idag, i skolan, inte kul. Så nu har jag mensvärk, ont i huvudet, ont i hela kroppen och alldeles trött. Uschans. Jag tycler synd om mig, gör det ni med!!


Idag har det varit massa plugg, och imorgon ska jag och Linnea visa upp våran egengjorda vikingafilm. Tyvärr tror jag inte att ni ska få se den, eftersom den är FÖR pinsam! xD

Haha. Jag är jätterädd att ingen kommer skratta åt den, eftersom det är meningen att den ska vara kul. Tänk om klassrummet kommer vara helt tyst, någon hostar till, en annan apploderar, tveksamt. Jag och Linnea asgarvar. Usch! :O


Jag lekte med Bex några timmar efter skolan idag, så träffade jag lilla Emelie och hennes kompis på bussen, hoppade av vid hennes hållplats så pratade vi lite, om popcornkärnor i näsborrar och så vidare. Mycket intressant! ;)

Haha, nejmen hon är en kul tjej, känner henne inte så mycket, men vi lekte någon gång när vi var små tror jag. Haha, med min hamster. :D


Nu kollar jag på Singing Bee Celeb, hejjar på Clabbe, han är så sköööön!!

Ni får se till att kommentera lite mer också, vavava! ;D

Puss for now!


XOXO Maria

Av Maria - 21 oktober 2009 13:53

Idag vaknade man med magknip och diverse otrevligheter, så jag stannade hemma idag. Jag pluggar lite här hemifrån istället, franska och så skriver jag om presidentstyre. Vilket är svårt, eftersom jag inte hittar någon information om bajset.

Imorgon är det torsdag, inte långt tills FREDAGSMYYYYYYYYYYS! :D

Jag vet inte vad jag ska göra då, men kanske hittar jag någon kompis att fredagsmysa med. Mysigt värre!


Weeell, det känns inte som det är så mycket att skriva om idag, det har ju inte hänt så mycket. Men jag kanske kommer på något till slut. Eller nåt... :)

Men bye for now!


  

Jag vill förresten köpa nya halsband som kan sällskapa med grodan och roboten. :)

 

XOXO Maria

Av Maria - 20 oktober 2009 21:34

Hemkommen från Den stora staden nu då. :)

Knäppte massvis med fina bilder på fina klasskompisar, jag tänkte att jag skulle lägga upp några!

  

På bild: Emma.

Vi var självklart AStrötta när vi skulle åka, jag satt brevid Emma, vi sov ganska mycket faktiskt. Mys-mys! Men liiiite svårt var det, eftersom mina kära klasskamrater sjöng så högt och vackert för oss.

  

På bild: Linnea och Julhia.

Innan vi sov åt vi dock lite frukost...

  

på bild: Linnea

... och kollade på kartan! :D

  

På bild: Matte.

Matte var självklart ascool i mina brillz. ;)

  

På bild: Jag och Emma.

När vi nästan var framme fluffade vi håret, och Emma fick också lov att vara cool i mina brillz! :D

  

På bild: Jag.

Jag såg extra kort tjock och knarkad ut, men det gjorde ingenting; för vi var framme!

  

På bild: Linnea, Jag, Julhia.

Jag var då aspepp, medans de andra mest var... Ja, trötta. De skulle ha sovit lika mycket som jag gjorde!

  

På bild: Göran och Görgen.

Mina sköna lärare var också pepp! Vi skulle se en film på Cosmonova (är det rätt namn?) om hav. Och typ vatten. Fiskar och sånt. Jag vet inte... För jag sov.

  

På bild: Markus, Lovisa, dennis, Emma, Kalleanka?, Alina.

Vi fick i alla fall ha på oss coola 3D-glasögon! :D

  

På bild: Emma, Elin, Sara, Matte.

Efter filmen fick vi gå på en astråkig utställning, om miljö, klimat och liknande. Sen åt vi, och så gick vi ut och väntade på bussen. :)

Jag tog ett kort av Alina, vilket hon kommenterar med ett; "Jag ser ut som en ryssjävel!" vilket jag svarar med ett "Du ÄR en ryssjävel". Haha, hon tyckte att det var 'the joke of the day' men vadå, hon är ju ryss. Haha. Ha. Hahaha. Ha. Not...?

  

På bild: Jag och Nisse (Linnea).

Jag fick lov att pluttinutta mig lite på Nisse också. :)

  

På bild: En trumpet. (Duuh, en SVAN! xD)

Vi kollade på en Titanicutställning sen, ganska intressant men jättelångdragen. Sen bar det iväg mot stan. Jag och Emma hittade en gullig trumpet. Eller. Svan.

  

På bild: EN TV! :D :D :D

På vägen hem fick vi se på Titanic, alltså filmen. Jag sov dock igenom den, eftersom jag var så trött. Jag somnade när vi började åka och vaknade en halvtimme innan vi var framme. Perfect!


Jag ville förresten shoppa lite, men NEJDÅ, inte ska lilla Maria hitta några snygga, billiga kläder inte. Nej. Inte alls. Det sög...!

Jaja, nu ska jag gå och sova. Igen. :)

PusssssN!


XOXO Maria

Av Maria - 19 oktober 2009 22:01

Y0!

I morgon åker jag och klassen kl halv 7 (HALV SJUUUU!) till Stockholm. Jag ska alltså gå upp klockan 5 (FEEEEM!) för att hinna göra iordning mig och åka iväg. Som tur är får jag skjuts till skolan, skulle jag ta bussen skulle jag säkert fått lov att gå upp ännu tidigare.

Vi ska se på någon Titanic utställning, kolla på en film, och sen... Tja, så vet jag inte riktigt vad det är vi ska göra mer.

En bild för att visa lyckan över att jag ska upp så tidigt i morgon och att jag är ÖVERLYCKLIG att jag inte har några pengar:

   Spongebob <3

Jag och Emma ska i alla fall fota massvis, det ska bli skoj i alla fall! :)

Men nej, nu måste jag sova om jag ska hinna upp imorgon. Pöss!


XOXO Maria

Presentation


Maria, 16, lite korkad varelse med vardagliga äventyr och drömmar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Gästbok

Omröstning

Vad tycker du om bloggen so far? :D
 Asbra!
 Bra!
 Sådär!
 Njaeeh!
 Dålig!
 Suger!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Core fashion for action people


Ovido - Quiz & Flashcards